Lussebullar och tvätt

Idag var min och zak första lediga dag tillsammans på evigheter. Så då bestämde vi tidigare i veckan att vi skulle ägna dagen åt att baka och tvätta. Så det har vi gjort!

Det började bra... men sen helt plötsligt blev min smet helt klumpig och äcklig medans zaks var fin och slät. Vad fan hände?



Ni ser ju. Ni behöver inte ens fråga vilken som var min...





Men det var som trevligt ändå! Och slutresultatet blev bra för båda.
Dom smakar underbart!



Nöjda!



Dock så fick zak en mongoidé när vi bakade och ville göra en lusselängd med peanutbutter-fyllning... USCH? Eftersom jag är allergisk mot jordnötter var jag skeptiskt, men vill inte vara en stämningsdödare så jag lät honom. Nu har dom har gräddats för sig själv efter de vanliga var klara, och nyss när jag skulle ut i köket känns det som att gå in i en jordnötsvägg. Jag mår illa som ett svin och känner av lite i halsen och ögon. Nåja. Nu har vi öppnat alla fönster och jag får hålla mig instängd inne på rummet resten av lukten.
FAIL.


Just nu sitter jag och zak brevid varandra och bloggar. Det känns lite mongo. Varsin dator och varsin blogg. Varsin facebook också för den delen.

Jag önskar mig denna i julklapp:



Sjukt rolig och beroendeframkallande spel!


Godkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0