Beroende är aldrig bra.

Det finns nog inget beroende som är bra.
Och då finns inga undantag. (vad jag kan komma på iaf)
Om det är sex, mat, godis, rökning, knark, shopping, träning, snus, jobb bla bla bla. You name it.
Nu ska jag ta och berätta en sak.
Jag är beroende av nässpray.
Jag har ingen aning om hur det ska gå bort.
För om jag inte använder nässpray så kan jag knappt andas, och om nätterna sover jag ruskigt dåligt och drömmer alltid att någon kväver mig.
Det är otrivin menthol som orsakat hemskheter för min näsa.
Så igår gick jag på apoteket och frågade om råd.
Då fick jag nån ful flaska.
Testade den igår, VÄRDELÖS.
Men jag sov ändå lite bättre inatt. Vaknade bara en gång. Så det var bra iaf.
Men hur som helst.
Jag var cool och läste på igår, och det går att bota!
MEEN, jag kommer behöva stå ut med nästäppa i minst två veckor.
För jag måste ta kortisonnässpray, och sen sluta med nässpray helt och hållet. = Nästäppa jämt och ständigt i minst två veckor.
Stackars mig.
Jag ska då iaf ta mig ur det. För att som det är nu kan jag inte fortsätta.

Nu har ni fått veta om mitt beroende.
Och här sitter jag, som en stackare med täppt näsa och mår dåligt.
Ett råd: Använd aldrig nässpray flera ggr per dag i en längre sträcka än 10 dagar.
Jag testade drygt 40. Det gick inte väl.


Jag är även på väg att bli sjuk.
Jag har ont i halv, kropp, och huvud.
Mår bara sämst rent av.
Men jag måste uthärda.
Vi är 3 st som jobbar idag.
Resten är sjuka. Och några börjar senare.
OMG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0