Frustrating

Tja. Jag har nu äntligen fått bevisa för Zak att jag inte klarar mig bra på 7 timmar. Han har läst en i forskning att 7 timmar är det optimala att sova och om man sover mer/mindre riskerar man att dö i förtid.
Jag protesterade men gick med på att få dom jävla 7 timmarna per natt en tid.
Igår morse uppdagade jag dom äckliga påbörjade säckarna under ögonen. Så några fler 7-timamrs nätter blir det icket för mig.

Igår kväll när jag skulle ställa larmet så stod det underbara 9h 13min. Jag höll på att dö av lyckaaaa. Men oturligt nog så började jag och zak diskutera om talibaner. När vi just skulle avsluta hade typ en timme gått. Och då ringer Hugo och vill komma och sova efetrsom hans pappa lovat bort hugos sovplats till några musiker. Självklart ska han ju få komma. Dock så tog det honom ca 40 min att komma, och på den tiden hann jag JUST somna lagom till att han bankar på dörren. Inte löst som en vanlig människa gör när man kommer till någon efter 23 på kvällen. Neeejdå. BANKAR. Klarvaken Nickan, hej!
Zak som låg och läste gick ner och öppnade och sen kom dom upp på övervåningen och pratade i Hugos rum. Jag vet inte om jag är onormal eller något men jag KAN inte få ro i kroppen när folk håller på att böka i rummet bredvid. Jag gav ifrån mig en hög suck som pik. Då förflyttade dom sig ner. Men det hjälpte inte. Jag störde mig för mycket på att dom satt uppe och pratade när jag äntligen skulle få mina älskade timmars sömn som nu var nere på 7 timmar och X antal min.
Till slut blev klockan typ 12. Då var vi tillbaka på 7 timmar, IGEN. Och såklart var jag för irriterad för att somna direkt så det tog väl sisådär en 20-30 min.
UTÖVER det så vaknade jag typ kl 03 av att jag var kissnödig. AAAH. Jag var så ARG. Och sen vaknade jag kl 05 av att mitt öga började jävlas igen med jävla iritjävlaregnbågshinneinflammation.

Så... ja. Jag verkar vara dömd till 7-timmars nätter. Och regnbågshinneinflammation.
Jag bara önskar att jag får slippa alla iriter under tiden jag går skola. Det är väl att önska för mycket antar jag men jag HOPPAS verkligen. Jag ORKAR inte mer. :(


Bra saker :
* Flyttar om 10 dagar! :)
* Leomilias bröllop är om 3 veckor!
* Och så verkar det som att jag ska få fjällvandra med bästa svärfamiljen igen! Och det är då om 4 veckor det är tänkt!

Woho.
Man ska inte haka upp sig på dåliga ting när det finns så mycket att glädjas över! :)
(Jag försöker iaf vara positiv.)


Här finns att läsa om irit för den intresserade: http://www.sankterik.se/templates/Page____2452.aspx.

Jag läste någonstans också att irit har en tendens att komma flera ggr om året. CHECK.
Jag läste även att det brukar ge med sig efter 15 år av besvär.
Woop. Jag ser ett ljud i tunneln!

Har inte riktigt koll på hur många gånger jag har haft det... jag vet att första gången var sommaren 2007. Då förstod jag INGENTING. Smärtan var outhärdlig. Piiiina. Kunde inte titta mot ljust. Inte titta på något som var för nära. Ont i huvudet. Ont i ögat. Det var första gången, och då var jag helt ovetandes om vad som komma skall. Det året hade jag det 3 ggr, på ett halvår då alltså.
År 2008 hade jag det 3 eller 4 ggr.
År 2009 hade jag det 4-5 ggr. 
År 2010 har jag haft det 3 ggr redan, och det är typ ett halvr kvar av året.
Så jag är nu uppe i  ca 15 ggr på 3 år. :( Bara 12 år till....
Det värsta, förutom att det gör jätteont och är jobbigt, är att det kostar som fan! Besöket kostar 270. Medicin ca 200. Och ta ledig från jobbet X antal timmar. Och ibland resan till Sunderbyn... Ni förstår. Det drar ju lätt iväg...

MEEEEN. Som sagt! Positiv ska jag vara. Jag har ju massa fina människor runt mig, och massa bra saker är på G! :)

Kommentarer
Postat av: Petra

Sv. Bra bra:) Ska du flytta dit på söndagen? Det ska iallafall jag! Man kan ju hoppas att vi typ hamnar i samma hus eller nått=) Jag frågade om det kommer vara människor från samma utbildning i samma hus, men det skulle tydligen vara blandat. Hoppas man hamnar med några roliga iallafall:)



NU ÄR DET NÄRA!!!!=)

2010-08-11 @ 21:31:45
URL: http://pivii.devote.se
Postat av: Petra

Sv. Haha, bra, då dör jag inte själv;P

2010-08-13 @ 11:07:46
URL: http://pivii.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0