HÅRT arbete.

Ja, då var andra dagen slut. Eller ja. Inte helt slut men lektionerna är över. Den slutar typ kl 15. Anledningen till att den slutade så tidigt var för att vi fick vår första läxa. Lära oss en dikt på ca 1 minut till imorn kl 09. Det kunde även vara en låt, men gärna då en låt man inte kunde utantill eftersom detta är träning inför utbildningen. Så det ger ju ingenting för en själv om man fuskar.
Jag valde en låt som kom att betyda massor för mig i söndags. Det var även första gången jag hörde den då. Det var när jag och Zak var ute på en ändlös landsväg här i burträsk och pratade i bilen, och grät lite inför det kommande avskedet. Den heter bara om min älskade väntar. Mycket fin!

Idag samlades vi då 07.20. Då sprang vi kanske... 2 km. Inte farligt alls. Men efter det skulle vi göra massa galna upphopp, och då kände jag faktiskt en gång att jag var nära att ramla ihop. Men en av grundreglerna här är att aldrig bryta en övning så det var bara att kämpa vidare!

De tre reglerna är :
1. Aldrig bryta en övning (ex. börja skratta, gå på toa osv osv)
2. Alltid komma i tid. (Om vi börjar 09. så låses dörrarna 09. Kommer man en min försent missar man alltså hela förmiddagen...)
3. Lämna det privata utanför teaterverkstaden (vårt teaterklassrum, så aldrig ta med sig privata samtalsämnen in).

Nåja, hela dagen har vi haft "drillning" som läraren själv kallar det. Vi har fått springa, träna balans, lära oss att lita på varandra FULLKOMLIGT; Vi skulle bara ramla bakåt och den andra skulle fånga oss. SJUKT läskigt. Men nyttigt! Och vi har fått använda våra muskler helt sinnessjukt mycket idag. Vi alla var helt slutkörda. Svetten RANN av oss alla. Så vi alla har allas svett på oss. Mysigt!

Lite läskigt är att han sa att nu de 2 första veckorna kommer vi mjukstarta. Så... det kommer bli ännu tyngre.

Det är fan inte bara lek detta. Isfåfall lek på blodigt allvar som dom själva säger. Stenhårt arbete hela tiden, med full fokus!

Oh, en bra sak. På fredagar slutar vi vid lunch!! NICE! Måndagar är nog värre... Imorn har vi någon samling kl 18. Så atteee....

Imorn äre upp samma tid igen och ut och springa sen blire att framföra dikten! Så jag borde börja öva lite känner jag! Senare ikväll blire lite fångarna på fortet med mina roomies!

Här får ni bild på dom 3 göllisarna jag bor med!



David och Petra!




Johan, a.k.a Haffe!

Det är då vi 4 som bor tillsammans och dom andra i klassen är 9 pers i grannhuset. Lite "orättvist" att dom bor så många tillsammans, blir så lätt uppdelat då. Men det är ok. Vi har tid att lära känna alla ändå! Och jag gillar mina roomies. Vi ska skaffa hit singstar och massa spel osv osv osv!

NU SKA JAG GÖRA LÄXAN!

Kommentarer
Postat av: Jänny

Farligt snygg den där Haffe ... ;)

2010-08-24 @ 22:04:35
Postat av: Johnnie

Nu børjar du kanske førstå vad jag menade nær jag sa att kroppen ær ditt instrument och den måste du behærska TILL FULLO. Och enda sættet ær att bli medveten och kunna styra vartenda ben, muskel och led i din kropp men gløm inte røsten - det perfekta darret styrkan sprødheten klangen och allt annat en røst kan uttrycka.

2010-08-25 @ 15:17:36
Postat av: Zaki

du vet vad som händer med näsan om du vanärar mig.

2010-08-25 @ 23:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0