PDOL

Ja, det är väl dags för inget mindre än en update på helgen som varit!

Torsdagen börjar med att det åskar och regnar. Men eftersom det var lovat bättre väder for vi och plockade upp Challe och far till Stridholm där en gummibåtsrece börjar. Det var MASSA gummibåtar, poolar, piratgummibåtar, babypoolar osv osv.
Alla sätter sig på plats i sina båtar och ror ikapp varandra och binder fast oss tillsammans och flyter längs älven. Det var så sjukt jävla roligt. Vi drack och hade oss. Ett liveband kom och spelade på en flotte. Vi (ett gäng om kanske 15 pers) lossnade från övriga gruppen och missade mesta delen av spelningen. Då kom en snäll motorbåt efter ett tag och drog oss ihop med dom andra. Varje gång man skulle kissa fick man hoppa i älven. Dock inte killarna som har förmånen att kunna sikta och träffa ett litet hål i en flaska. Det var SVINKALLT i vattnet , men det var okej ändå. 3 gånger hoppade jag i sammanlagt! Efter ca 3-4 timmar var vi framme i Böle.
Eftersom alla hade varit smarta och fixat skjuts utom jag och Challe så hade alla plats i bil - utom vi. Alla var fulla. Och eftersom vi inte hade telefon så vi kunde ringa Alex eller Zak så barkade det helt och vi var tvungna att lifta.
Det var först gången jag någonsin liftat, och jag säger då det. Om det är någon jag någonsin skulle lifta med så är det just Challe. Den kvinnan bråkar nog ingen med. Heheh.

Måste bara förklara läget snabbt. Challe hade glömt sin hemnyckel i vår bil som stod hos oss. Jag hade ingen nyckel utan den hade Zak i stan. Så för att vi skulle kunna komma hem behövde vi först skjuts till stan och sen hem till mig, för att hämta mina kläder för kvällen samt challes hemnyckel, och sen gärna skjuts tillbaka till stan.

Såhär smidigt gick det:

En schysst kille stannade (det var bara 4 bilar som körde förbi oss utan att vilja stanna) och skulle egentligen till Willys. Det hade ju passat utmärkt för oss om vi skulle hem till mig, men vad skulle vi göra där utan att ha en nyckel att ta oss in med liksom? så som tur var så var killen så jävla snäll och skjutsade oss hela vägen in till stan. På väg mot badhusparken (gåendes) träffar vi Tobias och David och dom är schyssta snubbarna nummer 2 och kör oss till badhus (trots att dom har lite brådis), där springer jag snabbt som korven och hämtar nycklarna av Zak, tillbaka till bilen, dom kör oss hem till mig. Där packar jag ihop det jag ska ha på ig under kvällen och sen har vi fan flyt nog att få Alexander (challes dude) att hämta oss och fara hem till honom. Där duschar vi och är REDO för kvällen!
For till Emmy för en litn mysferre! Alltid lika trevligt.
Sen att jag hann bli typ bakis under kvällen är en annan historia.
Det var iaf en trevlig kväll ändå!

Fredag: Hmm.... ja. Vad hände ens då? Vi repade. Drack lite. Sen for vi till oss med en del av bandet och fortsatte festa lite. Sen gick vi in till stan.... och gick och satte oss på artistterrassen. Där satt vi nog hela kvällen i princip. Det var trevligt. Den natten/morgonen kom vi hem.... kl 5 kanske. Eller så.
Finns inte så mycket att säga mer där...

Lördag: Såg Yammi sjunga på stan. Vackert as usual. Seeen... for vi till svärisarna och åt lite. Mös lite med deras nya valp, Polly. Mycket söt! Sen for vi till oss och gjorde oss klara. Sen gick vi till stan och körde sound check osv. Gick back stage och tog några öl/cider som var gratis eftersom vi är coola artister.
Sen var det dags! Det gick väldigt bra och vi alla är sjukt nöjda! Det var en mycket rolig spelning och vi fick en trevlig och fin recension i PT.
"Egen stil", "utanför ramen", "bra tolkning" Osv osv var några av de fina orden vi fick höra. Sen fick jag och Yammi även den bästa komplimangen "det var ju som pink floyd där på slutet när ni wailade"
N I C E!
Seeeeen.... hängde jag med världens bästa svägerska och flängde runt. Efter ett tag for jag till nåt annat öltält med Zaki. Sen följde jag en full Challe hem, gummibensbruden är hennes nya namn. Sen gick vi till artistterrassen igen och satt där och snackade med trummisen från shy high. En AWESOME trummis för övrigt.
Sen gick vi till efterfesten och hände där med massa coola artister.
Kl 5 stängde dom, men eftersom Zak och Hugo fortfarande hade öl kvar satt vi kvar till typ... ja. 20 över. Sen på vägen hem gick vi förbi Mathias som stod i kallingar på balkongen. Vi tog en paus där och åt lite chips och så sen typ 06.30 gick vi hemmåt. Jag och Zak kom hem typ 07.00. FIFAAN.

Helgen har varit väldigt trevlig... men jag är glad att jag inte betalade för den! Artistpass is the shit!
Det enda som varit RIKTIGT kul är nog gummibåtsracet och vår spelning. Men hade jag betalt för denna helgen hade jag haft panik och ångest. INTE värt. Ska se till att vara artist nästa år igen så man tar sig in gratis. Btw så behövde jag bara gå på bajamaja EN GÅNG. Den städade dessutom Yammi ren åt mig. Haha, snääääll!!!
Det är också en av anledningarna till att det är lyx att ha artistpass - slippa bajaäckelmaja. Älskade hotelltoaletter! heheh.

Sådäääääääääääärja. Nu är jag klar! Skulle kunna skriva ÄNNU mer men det orkar väl ingen läsa! Om nån ens orkar läsa detta ens lixåm.

TREVLIG LÄSNING! Som att nån ens ser detta först... lol. Läser nån nerigfrån och upp? Hmm... Hoppas ni haft en trevlig lässtund!
Nu fick både de konstiga bak-och-fram-läsarna och normala-läsarna en trevlig hälsning från en trevlig cooling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0