Är det där skon klämmer?

Ja, vad ska man säga...? Jag har varit upptagen som fan. Vi har jobbat dagligen i tre veckor. Igår fick vi vår första lediga dag. HELA dagen ledig! HELT fantastiskt! Eftersom jag är på scen i princip hela tiden så har jag rep i princip hela dagarna. Vi börjar typ kl 9 och slutar typ mellan 22 och 23. Så det är lååånga dagar.

Hur som helst. Eftersom vi fick ledigt igår så bestämde jag och Ebumle oss för att fara till Umeå och bugga på folkets hus där. SÅ SJUKT KUL. Det var helt crazy kul! Om man bortser från en äcklig händelse...

Kan väl berätta lite mer ingående. Vi kom till umeå runt 15.30. Så då gick vi och letade jacka åt bumlan, och skor osv osv för att fördriva tid. Sen blev vi hungriga och jag hade spanat in McDonalds. Bumle hade redan klargjort att han inte var ett så stort fan av donken. Men jag gav mig ej. Så tillslut gick han med på att vi skulle käka där. WOPIDOOO! GOTT!
Sen åkte vi till hans bästa kompis Pontus. Världens trevligaste kille för övrigt. Helt galet trevlig. Mycket roligt.
Sen kl 21 kom Chrille, bumles danskompis som även var han vi skulle sova hos, och hämtade oss och det bar av mot folkets hus. Jag var sjukligt jävla nervös.

Det började bra. Emanuel hade lovat mig första dansen så jag kunde bryta isen lite. Vi dansade tre låtar sen var det dags för mig att klara mig själv. Blev uppbjuden av en äldre man ganska fort. Kul tänkte jag tills det visade sig att han skulle börja taffsa. Jag, trög som vanligt, visste inte hur mycket som var okej när man foxdrottar eftersom det är en väldigt intim dans så jag gjorde inget. Till slut gick det HELT överstyr. Han började flåsa mig i nacken, torrjucka mot mitt ben, fick stånd... Sen såg en kille på dansgolvet vad som hände och mimade "gå därifrån nu" och skakade på huvudet och försökte få mig att fatta att jag inte skulle vara kvar. Jag kom på en lam ursäkt och sa att jag behövde gå på toa. Då grabbade han tag hårdare om mig och sa "du lovade att dansa. du lovade"
Sämst som jag är så stannade jag kvar. Jag känner mig våldtagen. Det var så ruskigt jävla äckligt att behöva stå i 3 jävla låtar och stå ut med hans äckliga stånd och juckande och samtidigt stå så jävla nära och hålla om honom. AAAh. Usch. Jag skäms över mig själv att jag inte kan säga nej.

Nåja. Dålig start på kvällen men efter det blev jag uppbjuden av massa roliga killar. Inga fler gammelsnuskgubbar. Thank god. Två av killarna jag blev uppbjuden av lärde mig en massa steg till och med. Dom var snella!
Jag vågade aldrig bjuda upp. Hehe. Skulle kännas så dumt liksom: Hej, vill du dansa med mig? Fast jag kan inte dansa på riktigt ..." Nä, då är det bättre att bli uppbjuden och sen nämna att man är nybörjare. Myyycket bättre! :)

Jag gillar foxdrotten mest. Om jag hamnade med någon bra så gick det riktigt bra. Jag fick massa komplimanger för foxdrotten, inga för buggen. Hahah. Eller ja, en kille sa "om du bara tar lektioner skulle du bli jättebra för du är snabblärd". Alltid nåt!

Höhöh.

Nåja. Vi kom hem till Chrille innan 02 nån gång tror jag. Bussen hem idag gick kl 10. Så det blev inte många timmars sömn. Men det var det värt! Om två veckor är planen att fara dit igen!


Nu ringde Ebumle och ville att jag skulle komma över och käka en nattmacka. Så, då är det dags!

------------------------------------------


Jahapp, det var då en timme sen jag skrev ovanstående. Glömde visst publicera!

Ja... om 5 dagar har vi premiär. Min karaktär har ändrats. I torsdags. Det är lite jobbigt för jag hade hittat den så himla bra. Nu är jag nervös över att jag inte kommer hinna hitta min nya till på fredag... Det är inte så stor skillnad men det är en skillnad. En ganska svår skillnad. Nåja.


Bjuder väl på en härlig liten bild på Emanucole Niceman! Heheh. Älskar att hitta på kompisnamn på mig och mina polers. Jag och bumlan har både ett för-och-efternamn! Moahah. Jag kom på förnamnet och bumlan kom på efternamnet.


Just ja! Nu har vi fått veta vilken dag vi ska göra scenskoleprovet. Jag och Bumlis fick samma dag så nu har vi även bokat biljetter till Malmö. Sweet att ha det ur världen! Dock en dyr jävla resa. Men vi slipper iaf bo på dyrhotell för vi får sova hos min fina Malin! Yeey!

Nu ska jag verkligen sova. Repar kl 09 imorn förstås.

Godnatt!



Kommentarer
Postat av: zak

fan vad sämst du är. råpatetiskt.

2010-12-05 @ 13:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0