späääääääännniiiiiinnnngggggg

Har just kommit tillbaka från läkaren. jag fick klä av mig och göra massa coola övningar. Han skulle kolla om jag hade tumör (förstod jag i slutet av besöket).  
Jag fick vrida och vicka på fingrarna.
Titta åt alla möjliga håll.
Kolla puls och blodtryck.
Kolla balansen.
Kolla synen.
Kolla känslighet för ljus.
Kolla känslighet för beröring på ögon.
Kolla om jag kände skillnad på känseln på höger och vänster sida.
Kolla hur massage i nacken kändes.
Ja, sen minns jag inte mer vad vi gjorde.
Det var lite roligt.

Efter resultatet på övningarna så kom han fram till att jag mest troligt har spännings-huvudvärk. Jag har ju självklart hela veckan gått och tänkt att jag har en hjärntumör, men det sa jag ju inte till honom. Och när vi var klara så sa han :
"Ja då kan du klä på dig igen. Vad jag kan hitta så verkar det inte vara nåt med dina ögon... Och JAG tror inte att det pekar på att vara en tumör.. Jag tror mer att det är spänningshuvudvärk, så du ska få några övningar att göra och har det inte gått över under veckan får du återkomma nästa vecka"

Då återstår det att se vad som kan ske. Nåjaa.
Jag har då ruskigt ont i skallen nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0