Hurtiga livet!

Idag är jag minsann ledig. JÄVLA skööönt. Crazily skönt.
Vi började dagen med att fara ut och springa. Zak är ett jävla energiknippe och jag är världens latmask så ni kan ju säkert förstå hur det blev. Jag sprang lite långsammare lite efter honom och höll på att dö, och han lite framför mig och hoppade och sparkade sig i röven och viftade med armarna, och snurrade runt och skit för att få ut mer av rundan. Jag var tvungen att stanna upp en gång och gå i ca 20 sek, men sen var det pang på rödbetan igen, sen fick jag gå i ca 1,5 min för att inte kollapsa och dö mitt på fläcken. Men resten sprang jag fan. Jag tror seriöst det är rekord! Zak peppde på, men jag tar inte pepp bra, jag blir bara arg. Inte på mig själv som många tycks tro, utan på pepparen själv!

(Typ när jag är på body pump och liknande och instruktören säger "och så kör vi 5 till!" då kör jag och tittar lite argt på henne/honom, och när vi kört dom där jävla fem till så har hon/han MAGE att säga "kom igen, vi kör väl 8 till va?!" Och alla där inne (utom jag) skrattar lite lätt och säger "JA!"
Fuck vilka galna människor.)


När vi kom hem var jag slut. Och jag menar slut. Jag var tvungen att lägga mig ner för att ens kunna andas, och jag orkade inte ens stå. Jag vilade upp mig i ca 3-5 min, och sen körde jag lite ben och röv-övningar. För att adda på lite muskler. Höhö. Röven ska ju bli i tipp topp form till beach -10!
Det är fantastiskt jävla nice nu, 3 timmar senare att veta att jag sprang. Men innan och efter rundan var det bara förjävligt.

Ja, sen har jag en till sak att säga... En lite smärre dålig fråga kanske? Är man en hemskt dålig människa om man märker att kassörskan tar för lite betalt och inte märker något men man märker det själv och skiter i att säga ifrån? Kanske det. (Fast kom ihåg att jag är fattig, hehe). Jag brukar alltid säga ifrån. Men idag gjorde jag inte det, och jag känner mig rutten. Kompisarna skulle gjort samma, "gå inte tillbaka för fan" säger dom. Meen.... Nästan så jag vill gå tillbaka. Mitt samvete vill iaf. Men det tänker jag nog inte göra.
Sådär, I said it, jag är nog en förjävla dålig människa.

Kommentarer
Postat av: Stina

Jag hoppas att att det inte var någon på mitt jobb som gjorde en sådan tabbe? :P



Och du, det är samma sak när jag och Johannes är ute och springer. Han har världens kondis och min är ungefär obefintlig, så han brukar springa ifrån mig för att sen springa tillbaka och möta mig och springa i min takt ett tag. Men jag känner mig duktig ändå :P

2010-01-27 @ 14:45:45
URL: http://israfel.blogg.se/
Postat av: Stina

Bakom kommunhuset går det ju en gångväg längs vattnet. Så vi brukar först springa en runda mot Nötö-hållet, och sen springer vi tillbaka och förbi kommunhuset och sen över Tages bro och sen runt Noliaområdet och sen hem. Brukar dock stanna och köra lite armhävningar och sit-ups när benen blir för trötta.



Det är ju bara inse att man inte kan springa lika fort som en karl. Sen att johannes har världens kondis sen han gjorde lumpen gör ju inte det hela lättare. Så det blir lite intervall-träning för honom, men det funkar då himla bra.

2010-01-27 @ 18:10:01
URL: http://israfel.blogg.se/
Postat av: Stina

Det brukar ta runt en timme ungefär. Beror lite på hur ofta jag måste stanna och köra armhävningar för att hämta andan :P Men det känns ganska lagom ändå, och är jag vädligt trött brukar vi strunta i att ta rundan runt nolia.

2010-01-29 @ 14:00:56
URL: http://israfel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0