En knubbig kontrollfreakig Nickan!

Igår hade vi möhippa för vår allas finaste blivande brud Johanna.
Det började med att vi gömde oss på en lekplats som Johannas storasyster såg till att Johanna gick till med sin systerdotter och där hoppade vi fram och överraskade! Det pirrade från topp till tå. Älskar att överraska folk :D
Sen fick hon massa uppdrag på stan, skämma ut sig i olika situationer. Hon klarade alla 25 uppdragen. Helt fantastiskt!
Sen for vi på heta hyttan där hon fick göra en skål och blåsa glas. Det var spännande! Men ack så jävla varmt där inne.
Efter det for vi till Jävre, Johannas storasysters place, och hade lite mini-spa och luftgevärssjutning och kubb och mys. Sen gjorde alla sig klara för att avsluta kvällen med middag på Challenge. Även våra grabbar kom dit och käkade med oss (zak kom dock inte förrän 21 eftersom han jobbade). Det var väldans trevligt! Jag är mycket nöjd med dagen och nu börjar det verkligen kännas att bröllopet snart är här!

Hör ni, det låter som att det är jag som ska gifta mig. Haha så störd! Men men . Jag längtar så himla himla himla mycket! Och återigen är jag SÅ GLAD att jag blev bjuden! :D ÅÅååååh. Jag spricker av längtan!

Igår hade jag och Zak även 2-års-dag. TVÅ ÅR. Låter så lite... haha. Känns som att vi varit tillsammans ack så mycket längre! Men icket icket.

Jag är så sjukt nervös fortfarande inför att börja skolaaaaaaa. Jaiks! Allt kommer vara kaos när jag kommer hem på helgerna. Än värre när jag flyttar hem igen! Jag utryckte min oro igår för Zak, igen, och han svarade : "men ge dig....! Nog klarar jag det. Tänk om du skulle dö när vi fått barn. Ska inte jag kunna klara NÅGOT själv då eller? Det blir nog bra för mig också. Eftersom du sköter allt nu så blir det nyttigt för mig att sköta lite"

Sant. SANT. Men ändååååååååå. Jag tror inte att någon klarar alla mina uppgifter! Så mycket som jag skriver upp för att inte glömma bort. Och så mycket planering... och hit och dit. Han hatar att planera! Jag älskar det. Eller... Älskar och älskar. Jag tycker om att planera annars går jag bara runt med ständig panik över att jag har glömt massa och att allt sker så spontant!
Missförstå mig dock inte. Jag gillar att spontangöra saker också. Men planering är bra. Bäst rent av. Jag är ett kontrollfreak utan dess like. Jag ger till och med en massa regler för hur hemmet ska skötas och vad som får göras i det under tiden jag bor på annan ort. Jag är ju hemsk.
Zak vill att jag ska slappna av mer och låta "ödet" ha sin gång (exakt så säger han inte men typ, ni fattar). Men jag tänker INTE lita på ödet. Jag litar enbart på Nickan.

Btw, vadå dö!? Ska inte dö förrän jag är minst 100. Han kommer aldrig behöva ta hand om våra barn ensam. Nickan will always be aroooouund!

Förresten, denna morgonen började sämst. Jag har då som sagt slappat till som fan med träningen..... Och jag nämde ju att jag gick upp 0,8 efter jag kom hem från danmark. Jag lyckades dock gå ner det igen till i måndags genom att inte äta nå godis. Idag tänkte jag såhär för mig själv
"jag våger mig, om jag gått upp sen i måndags så MÅSTE jag träna idag. Annars behöver jag inte"
Jag vägde mig. Skott i pannan vilken chock. 2 kg!! UPP! Inte ner. UPP. Så... då blev jag jätteledsen trots att jag BARA har mig själv att skylla... Har ju hetsätit som en annan 300-kilos-tröstätande man. Skärpning. SKÄRPNING. Nu blire hårdträning hela resten av veckan och INGET mer godis.
Synd att det första jag ser när jag kom till jobbet var en härlig rabarberpaj. Självklart var jag tvungen att äta en liten bit. Men NU. NU är det slut!
Så i eftermiddag ska jag träna!
Sjukt otaggad är jag men jag har fan inget val. Antingen tränar jag och fortsätter ner till mitt mål, som bara är 6 (eller ja nu är det ju 8) kilo bort, eller så fortsätter jag hetsäta och ökar på med mina bristningar och stora kläder.

Här är en bild på när det enligt mig var som värst!



Ni ser ju. Magen sticker fan ut längre än mina bröst! Och kolla armarna! Och kinderna! OCH BRÖSTEN! Så stora bröst har jag INTE.
Detta är då från NYÅR 09/10.
Den 4/7 var det exakt ett halvår sen jag började mitt nya liv. Dit (kroppen ni ser ovan) ska jag ALDRIG MER IGEN. Så träna idag- JA FÖR FAN!

Ska även fösöka få fingrarna ur och lämna in min dator som aldrig har kunnat läsa CD. Har aldrig brytt mig förr men nu när jag ska flytta så kanske jag vill kunna se någon DVD i datorn eller så... så jag ska se till att kirra det. Snart.

Nu blev det en svinlångt inlägg igen. Säkert ingen som ens orkar läsa. Heh. Nåja. Läs det ni orkar och vill osv!


HEJDÅÅÅÅ

Kommentarer
Postat av: Johanna

Fina, Nicci, GRATTIS till er 2-årsdag!! :) Ni är så fina ihop och jag hoppas ni är lika lyckliga om 100 år :) kramar!

2010-07-07 @ 13:43:40
URL: http://www.alltidalltidvi.blogspot.com
Postat av: Jenny

Jag har redan börjat planera in regelbundna veckobesök på Annelund, typ torsdagar, så allt är fint tills du kommer hem på helgerna. Fram med piskan bara så ska det nog gå bra, tänker jag.

2010-07-07 @ 23:36:29
Postat av: Nicci

Johanna: Tack så mycket fina du! :) Jag behöver väl inte nämna att Johrik är ett perfekt par och att jag längtar som en tok till bröllopet! :)



JennY: Åååh.. ja. Gööör det! Far dit lite då och då och se till att dom sköter sig! haha. Jag känner på mig att någonting kommer gå sönder under min tid på skolan...

2010-07-08 @ 15:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0