slalom baby!

Jag har hittat en ny kärlek! SLALOM! Satan i gatan så kul det var!!! Jag trodde aldrig någonsin att jag skulle tycka att det var så roligt men oj oj oj. Jag är sjukt glad att jag följde med.

Det var först meningen att vi skulle bli Zak, jag och hela svärfamiljen. Men Zak fick inte ledigt, och pappa Lindhammar har väldigt ont i ryggen, tror det var ryggskott eller nåt. Så då for jag med svärmor och svåger och svägerska. Och oj så lyckat! Yammi och Jenny var riktigt duktiga och tålmodiga lärare och det tog ca en halv backe sen hade jag hajat principen och kunde åka själv! Jag måste säga att jag är ganska imponerad av mig själv. Jag tycker jag var duktig. Och dom sa att dom var imponerade också! Wiie!
Ryktet gick runt på kåbdalis om att jag skulle åka för första gången coh det var 3/4 helt okända för mig som kom och frågade "jaha, hur gick det då? " haha. Kul! Det var då kåbdalis vi åkte på/i/hos/runt/när/om/hur om ni undrar!

Sen vart det lite afterski och Glüwein! (eller vad det heter) DET VAR GOOOOTT!!! jag som intee tycker om rött vin! Konstigt. Men det var riktigt gott!
På vägen hem fick jag och Yammi en skrattattack i bussen och betedde oss som 14. Men det var kul. Lite smått berusade och fåniga och trötta efter en lång dag kan man gott få vara lite av en fjortisnörd eller nåt.

Jag vill åka meeeeer! Jag är HELT förälskad. MY GOD.

Och ja en sak till! jag har hela tiden tänkt
"det är ju bara att ramla om det går för fort, det gör ju inte ont, det är ju bara mjuk snö!"
Men när jag hade testat att sätta mig ner en gång (för att det gick för fort) så ville jag aldrig göra om det för SATAN så jobbigt det var att ta sig upp!!! Usch nej. Så mitt mål under resten av dagen var att INTE ramla. Inte ens en gång när det gick fort utav satan ramlade jag. Hela tiden tänkte jag
"Gör som du lärt dig. SVÄNG. PLOGA. SVÄNG. PLOGA. RAMLA INTE! FÖRSÖK INTE STANNA. FÖR DÅ RAMLAR DU. PLOOOOGAAA"

ungefär så gick det till i skallen på cool-Nickan. 3 gånger ramlade jag allt som allt. Dock så var det mer tappa balansen för jag stod typ still när jag ramlade. Så sjukt knäppt det måste ha sett ut. Ena gången tog jag mig inte upp. Haha. Yammi stod och kämpade med att få upp mig den stackaren. Nåja. Och en gång så föll jag ihop SKITKONSTIGT, det räknas inte ens som ramla. Det var för fult. Benen brett isär och knäna i snön (splitt med böjda ben typ). Skitskumt. Jenny skrattade jättemycket åt den fina ramlarposen som jag lyckades ställa till med och ville ta ett kort på den, men jag hann upp och rädda mig från den hemska bild som skulle tagits. hah! Mycket kul.

Åååh. ingen förstår hur mycket jag vill åka nu. WHY THE HELL har jag väntat såhär länge med att lära mig slalom?!?!?! 21 år!!! THE FUCK! (som cartman, south park, själv skulle sagt)


Jäääääääääävlar vilket långt inlägg om enbart min kärlek till slalom. Nu orkar ingen läsa mer. om ni ens orkat hit. och jag orkar itne skriva mer heller.


Jo, en sak till! Idag ska jag börja baka lite och börja städa, för imorn får vi besök av familj och släkt då vi har inflyttningsfika då! tihihihi.


ciaao!

Här har jag ritat en fin liten bild så ni får se hur min fina ramlarpose såg ut! Och även hur min outfit var. hehe (det var ju så längesen jag ritade för er så det är dags igen tycker jag! hhih fniss)



Och ja. Jag hade hjälm. Mitt liv är värt för mycket att åka utan hjälm. I like hjälm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0