Jag fattar inte så mycket av det.... Jag bara försvinner!

Nu kan jag blogga lite om denna dag som gått.
Det började meeed....  ehm. Vad fan började det med?

Just ja. Att ta ut tre punkter i rummet och gå/jogga/springa (beroende på vad Samuel ropade ut) mellan. Sen när skulle vi ta ett aaah-ljud. Och hålla det hela tiden. Sjukt jobbigt medan man springer. Varje gång han klappade en gång skulle vi tvärvända, stå still i 3 sekunder sen fortsätta gå/springa. När han klappade två ggr skulle vi fortsätta gå men tystna i 3 sekunder sen fortsätta aaah:a. Jobbig övning!

Sen skulle vi springa runt i en ring. Denna gång fick några av oss komma på lite övningar till ringen. Det blev såhär:

0. Jogga som vanligt

1. Lägga oss ner snabbt, rulla och snabbt upp och fortsätta springa

2. Kasta oss ner på golvet, "armhävning" upp och fortsätta springa

3. Fågelvingarna, armar rakt ut i sidorna tills han ropade en ny siffra

4. Höga knän tills han ropade en ny siffra (jag som kom på denna jävliga övning)

5. X-hopp tills han ropade ut en ny siffra (denna övning dödade mina läkta benhinnor på nytt)

6. Kordinationsövning, klappa med ena handen på bröstet och dra den andra upp och ner samtidigt som man springer.

 

Så såg den ut. Det var jobbigt och som sagt så mördades mina benhinnor. Dom som hade läkt så bra och fint. Och blåsorna ska vi ej ens börja prata om.

 

Efter denna övning körde vi lutövning. Man ska luta sig två och två och gå runt och dansa med varandras tyngd som balans.

Efter denna övning bad han 6 av oss att stanna kvar och resten fick lov. Vi som blev kvar fick göra en övning där vi skulle jobba i sökandet. Låta kroppen bestämma var i rummet vi skulle och bara följa den. Hålla en linje och aldrig bryta den. Jag kom direkt in i tillståndet där. Jag var helt väck. Ganska cool känsla. När han avbröt oss efter kanske 20 min så sa han :
"Det var en av er som höll en linje genom hela denna tiden som inte bröt den en enda gång och det var Nicole"

SCORE!

Sen fick vi göra den igen i typ 40 min. Någon gång under den tiden skadade jag mina tår. Kände det ej just då men sen i slutet av de 40 minuterna så var det en som höll på att svimma och la sig på golvet vilket störde mitt fokus som satan så då kände jag att jag hade ont. Efter övningen var klar så berättade Sara (en praktikant) att jag hade krockat med väggen. Crazy shit. Minns det lite men inte glasklart. Skulle nån utomstående kommit in när vi gjort den där övningen skulle den tro att alla var höga som hus.

Sen sa Samuel att denna övningen kunde vara ganska obehaglig och jobbig för somliga så svarade jag:

" nää, fan vad sköööönt det var att göra denna övningen. Hjärnan somnade typ"

Då svarade Samuel med ett skratt "det är för att du är en flummig person"

 

Allt på denna utbildningen är fan det flummigaste jag varit med om. Mitt mål att bli schizo kommer ej bli svårt. Det är så jävla mycket prat om energier hela tiden. Jag tror ej på det men ska fan börja försöka göra det så jag kan få ut så mycket som möjligt av detta år.

Nu har vi då looov. Ej skönt. Är så jävla rädd att komma ur min bubbla. Ebumle kände likadant så vi har bestämt oss för att ta en helg ledig nu och sen åka tillbaka hit på söndag. På måndag kör vi igång med egenträning. Fokus och impro och inlärning ska vi rikta in oss på. Minst en timmes fokusövning per dag. Vi kommer bli gryyyyyyyyyymmaaaa! Det kommer ge grymt mycket tror jag!

 

Och just ja, v.49 (tror jag) har vi en FEEET föreställning. 3-aktare!! Vet ej vad jag kommer att ha för roll ännu, det återstår att se helt enkelt! Vi får veta det nästa fredag. Men... alla som vill är JÄTTEVÄLKOMNA! Kommer skriva mer när jag vet mer helt enkelt!

 

Sådärja. Nu bör jag sova. Imorn ska vi läsa ett till manus sen gör vi helg. Ändå skönt att åka hem en liten sväng. Är bjuden på ferre på lördag. Ska försöka tagga till för det. Är sugen på att träffa alla men är inte riktigt lika sugen på att festa. Måste verkligen vila mina blåsfötter, numera trasiga tår och mina kära benhinnor så jag verkligen kan ge allt nästa vecka på vår egna träningsvecka!

 

 

GODNATT!

 

Nickan & Ebumle/Ebummel/Ebumbelbee/Emanuel osv osv osv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0