Och så pratar vi inte om min gruff med mig själv, eller hur?

Idag har varit en tuuuuuuuuuuuuuuuung dag. Ack så tung. Fokus på FULL nivå. Det började med att vi skulle slåss med käppar. Man måste ha full fokus hela jävla tiden annars smäller det. Det fick jag bevisat idag. Tre gånger i skallen och en gång på tån. En av gångerna var när jag och Emanuel gick omkring och turades om att slå/parera, och så hörde jag Linnea säga "det som Nicole och Emanuel gör är ju jävligt bra, vi borde köra den" Och då kände jag mig så nöjd, och bara den mikrosekunden jag kände mig nöjd kom smällen och jag var ej fokuserad = smäll rakt i pannan. Inte en lös heller vill jag lova. Vi hade liksom kommit överens om att köra snabbt och hårt, så man liksom MÅSTE fokusera. Vilket jag inte gjorde ändå och då får man ta smällen. Det gjorde jävligt ont. Men men. DOm andra gångerna var vara för att jag inte riktigt lärde mig vår slagkoreografi, så där var inte lika mycket ofokus att skylla på utan mer trög-/seghet.

Sen hade vi ju fått en uppgift för typ.... 1,5 månader sen typ, att betrakta en av våra klasskompisar. Vi skulle kunna ALLT om den vi fick. Jag fick Emanuel. Så idag skulle vi visa upp vad vi hittat för olika ticks, hur dom äter, springer, går, rör sig osv osv. När jag skulle imitera Ebumle så gissade klassen rätt direkt så jag anser att jag lyckats gode bra. Sofie hade mig visades idag. Jag flänger tydligen ganska mycket med armarna. Skrattar en hel del. Viker inmina tår. Drar i mina kläder. Håller på med håret. Håller på med händerna. Äter snabbt. Hahah. Det var riktigt kul att se!

I uppgift till imorn fick vi att gå ihop två och två och framföra rödluvan och använda oss av alla de ticks vi fick se att vi hade idag. Gärna överdriva dom en del. Så det blir spännande. Jag och Peter hamnade såklart tillsammans. Inget alls emot Peter. Men det skulle vara nyttigt att inte alltid jobba med samma. Hehe. Nåja.

Sen på eftermiddagen blev det nya fokusuppgifter. Först ska vi sprida ut oss i fyra grupper, och så ska man i dom grupperna stå i varsitt hörn av rummet. När Samuel klappar ska vi springa fort in mot mitten och ta oss till motsatta hörn. UTAN att röra i varandra i mitten. Man får inte ta omvägar utan alla ska rakt in. Det är svårt som faaaaaaaaaan men det gick bättre och bättre. Och man märkte att så fort man tappade fokus gick det åt helvete och man krockade med alla typ. Det höll vi på med i typ.... 30 min. Mina fötter mådde inte bra efter det.

Efter det skulle vi gå ihop två och två och stirra varandra i ögonen och inte släppa ögonkontakten vad som än hände. Sen började Samuel och Petra, som inte hade en partner, störa oss. Drog i oss. Slet. Kittlade. Pillade. Blåste. Osv osv. Allt för att få oss att bryta ögonkontakten. Dom släckte lampan. Och så vidare. Jag tror jag klarade att stå i... en timme typ. Drygt. Sen pallade jag inte stå emot. Jag dog för Pettan var så jävla jobbig. Haha. Började pilla i mig och allt. Så ja, jag började skratta och släppte ögonkontakten. Så då fick jag också hjälpa till att störa alla. Det var skitsvårt. Man fick igång dom flesta till att skratta men ingen släppte ögonkontakten. Vi hällde vatten över dom. Satt på axlarna. Blåste på magarna. Strippade. Taffsade. You name it! Till slut fick vi som hade brutit gå. Det var jag, Joanna, Haffe och Pettan dårå.
Dom som klarade att vara kvar längst klarade det i.... 2,5 timmar tror jag det blev. FATTAR NI? Det är jäääävligt lång tid att bara stirra. Man somnar ju typ.

Som sagt, en dag fylld av massa fokus. Huvudet är helt tomt.


Nä, nu ska jag sova! Imorn ska jag berätta rödluvan samtidigt som jag skrattar och rättar till kläderna och flänger som fan med armarna!


Sweet dreams!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0