oj oj oj .

Hoppsan! Nu var det väl ändå på tok för längesen jag skrev. Har fått lite klagomål över det så jag tänkte att det var lika bra att skriva lite ikväll!

Har just (eller ja, för typ 20 min sen) called it a night eller vad man nu kan säga, med Peter. Vi har övat på vår dialog. Det går väl. Jag kan typ bådas repliker. Hehe. Snabblärd brud här. Heheheh.
Kan väl uppdatera lite snabbt.

I torsdags hade vi vår premiär på Gatan. Publiken var färre än medverkande i pjäsen men det tänkte jag aldrig på under tiden vi körde. Zak, Emma, Najje och Madde var de som kom från mig. Resten av publiken var Pettans mamma, pappa och syster. Så sju pers. Inte så konstigt dock med tanke på att allas familjer förutom min och Pettans bor WAY to far away för att komma för en kväll bara.
Hur som heeelst. Det gick väldans bra. Tror jag. Jo, det gjorde det.
Tack Fina fina fina ni 4 som kom och tittade! Det värmer att nån ens orkar bry sig så mycket att komma så långt bara för att se nåt och sen åka hem igen. Så tack! <3

Sen fick jag spendera natten med Zak som inte var den bästa natten i mitt liv. Vi har liksom gått förbi den där fasen när man kunde sova gott trots att man delade täcke och kudde i en 90-säng. Fifan.

Morgonen därefter körde vi för skolan. Då var det massor fler i publiken! Mycket spännande. Även då gick det bra!
Senare på dagen följde jag Zak till bussen, han skulle till Umeå. Sen typ 45 min efter det så åkte jag, Haffe, Ebumle och Peter in till skeå. Vi skulle shoppa lite och sen åka hem. Så blev inte fallet. Det blev fest på hög jävla nivå men det gör inget för jag hade svinigt roligt!

Just ja, jag måste berätta om en HEMSK sak som hände.
När vi var på HM i fredags och vi hade köpt det vi skulle och skulle gå ut från affären så började det pipa när jag gick ut. Jag fick panik och tänkte "nä, har jag råkat sno något?" Så jag gick igenom igen för att se om det ens var jag som pep och jodå, nog fan var det det. Så där står alla kunder i butiken och glor på mig och jag försöker visa med mina ögon och händer att jag inte tagit nåt. Ingen personal kommer och jag vet inte hur jag ska gå vidare. Jag tar ett steg och ner på golvet ramlar ett larm. Nu såg det riktigt illa ut. Ett larm som var avklippt från ett plagg. Jag plockar upp det och försöker desperat visa med händer och ögon och denna gång även lite viskande att jag inte tagit nåt. Fortfarande ingen personal. Jag tänkte först gå ut ur butiken men insåg att då skulle alla tro att jag försökte smita så jag bestämde mig frå att gå till kassan.
Jag gick dit och sa "hej, det är jag som utlöste larmet. Jag har INGEN aning om var detta larmet kommer ifrån, jag lovar att du kan få söka igenom mina kläder!"
Han svarar lugnt "nä det är lugnt, jag vet var den kommer ifrån."

Allting gott. Nästan. Nu skulle jag behöva övertala killarna att jag inte hade snott något. Det ser ju inte så snyggt ut när ett larm ramlar ner från ens jacka liksom. Jag kommer ut och dom tittar besviket och frågande på mig. Jag försöker föklara och har inget att säga typ. Till slut kommer Peter fram till mig, tar mig på axeln och säger "gumman, det var jag som la larmet på din väska. Heheheh"

Kul skämt va? Jag ska fila ordentligt på en hämnd. Jag ska fila och fila tills jag har den ultimata hämnden, om det så ska ta ett halvår!


Nu ska jag gå mot avslut. Idag har vi haft sminklektion. Vi har fått lära oss att bassminka och att sminka någon så dom ser slitna ut. Sen fick vi även bevittna när "läraren" sminkade Ebumle gammal. Imorn ska vi få lära oss att sminka oss snygga och naturliga! Längtar! :)
Ikväll har vi varit på spökvandring, vi har fått höra massa "sanna berättelser" om massa människor och numera spöken. Nej, jag tror inte på spöken. Men det var spännande ändå! Lite läskigt att vara ute i skogen och vid övergivna hus när det är så mörkt men ändå roligt!

Det har varit en riktigt bra dag idag med andra ord!

Nu ska jag försöka ringa Zak igen sen tänkte jag sova. Imorn blire löpning som vanligt. Jag måste dock ta det lugnt, tror att jag håller på att få benhinneinflammation....

Men först! Lite bilder.............:






Jag o Pettan sminkade varandra. Jag gav Pettan en sned näsa, jag tycker att jag lyckades väldigt bra!


Joanna och Emster sminkade varandra... Spårade lite... eller?



Och här ska ni få se på grejer! Ebumle (emanuel) före och efter! Tog ingen bild på honom idag innan, men ni får se där han är osminkad, bara så ni ser tänkte jag!







Hur sjukt är det inte??? Craaaazyyyy.




Slitna brydar!


Nu har ni fått veta allt ni missat! Ska försöka uppdatera en gång om dagen i fortsättningen!


NATTI!


Kommentarer
Postat av: Jänny

Vilka coola bilder! Helt otroligt! Jag tänkte först, "men herregud, har människan så där sned näsa? Jag måste fråga Nicci! Nä, det kan jag inte, det verkar ju taskigt om det verkligen ÄR så!" Snacka om att jag blev lättad när jag såg att du sminkat den sned med flit! Så om du inte vill satsa på skådespelar-karriär går det säkert skitbra med sminkör!!

Ni verkar ha fullt upp - och kul! Bränn inte ut dig bara! Pussar från svärmor!

2010-10-05 @ 13:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0