Övernattning!

Jag glömde ju förtälja vad vi gjorde igår!

Vi hade berättande igår. Där ska vi få lära oss hur man berättar en historia/berättelse/någonting så bra som möjligt, så man fångar publik osv, samt att man alltid ska vara sig själv. Inte gå in i en roll. Detta fick vi testa lite igår. Vi fick lappar med en person, en händelse och en plats. Sen skulle vi sätta ihop det det en berättelse och låtsas som att vi varit med om det.
Min ord var inbrottstjuv, flygplan och snubblar. Vi fick en halvtimme på oss och det gick riktigt bra.
Jag märker redan nu hur mycket mer självförtroende jag har för mig själv. Skulle vi fått denna uppgiften första dagen hade jag gått under av nervositet. Nu ville jag bara få det gjort typ! Nog var jag väl lite nervös men inte alls som jag brukar! :) Gillar att märka framsteg!

Sen vare drillning! Och igår var det inte nådigt. Vi skulle lära oss att jobba mot motståndet. Om kroppen säger nej, så ska vi fortsätta tills VI säger nej. Det är jag som ska kontrollera hur länge jag ska hålla på med något. Eller ja, igår var det ju Samuel. Fan vad jobbigt det var. En sak vi skulle göra var att springa så fort vi kunde hur länge som helst, MED armarna rakt uppåt/utåt. Vi skulle se ut som stolta örnar. Och alla vet väl hur jobbigt det blir efter ett tag.... Gaah. Det var riktigt jobbigt. Men nyttigt. Det vet jag!

Vi fick även lära oss att använda fler sinnen än synen. Så vi skulle kasta en grej och leta upp den medan man blundade. Det gick faktiskt ganska bra till slut. Sen kastade Samuel en boll som vi skulle hitta. Jag hittade den fan tre gånger! Wohoo! Vi gjorde den övningen ute på gräset också! Det måste ha sett kul ut för alla förbipasserande. Ett gäng ungdomar som blundar och söker efter något. Haha.

Idag ska vi på utflyt/övernattning med klassen! Det blir nog riktigt mysigt! Men först, såklart, löpning och drillning. Så.. Nu ska jag gå och ta på mig mina skor för det börjar bli dags att gå till spåret nu!

Men, jag tror inte jag kommer hinna skriva mer idag så vi får höras imorn! :)

Kram på er söta läsare! :) hihihi


Saknar eeeer!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0