He som att alla utom jag e dum i huvvet.

Namn: Majken
Ålder: 22
Bostadsort: Umeå
Yrke: Pluggar till psykolog.

Hon är en riktig argbigga.
Hon tycker håller på att göra ett arbete om människans psyke. Hon tycker om att bryta ner folk, att skapa konflikter och se hur folk reagerar på det hon gör och säger. Hon brinner för sitt jobb och har inga andra intressen förutom att se på romantiska komedier.

Det började med en bussresa tillsammans med elva stolpskott. Bussen gick sönder 3 km utanför burträsk och passagerarna hade inget annat val än att behöva övernatta i ett gammalt bönhus till dagen efter då bussen förväntades blivit lagad.
Eftersom Marika inte är så glad av sig så kände hon direkt att det kommer bli en lång natt. Och det blev det. Det var folk från hela sverige som var med på bussen, det fanns Rakel, en kvinna som betedde sig som en orm. Och så hade vi Laura som påstod sig vara ett medium. Vi hade ett lesbiskt par, Emma och Elin, som fick ta en del skit från många. David, en porrstjärna. Melanie, en big brother-vinnare. Karola, en bonde. Tanja, en finsk lastbilschaufför. Fredrik, en gnällig 16 åring. Ett par där Stefan var fågelskådare och Sara var en stand up wannabe.
Ja, det var väl alla tror jag.
Majken (min karaktär) hon lyckades skapa konfliker som det stormade om det. Hon snodde saker och fick de andra att skylla på varandra. Hon sa elaka kommentarer. Hon spred falska saker. Hon bröt tystnadsplikter. Och hon antecknade ALLT.



Ja, det var väl i korta drag.
För er som inte fattat så åkte vi iväg med klassen på ett improvisationsläger. Vi alla fick en karaktär med bakgrund och egenskaper och allt och så skulle vi vara den i ca 20 timmar tills vi blev hämtade dagen efter och Samuel sa åt oss att vi kunde gå ur rollen.
Det var så OTROLIGT roligt att få vara i en karaktär så länge. Vi kom typ kl. 13 igår och blev hämtade typ 10 idag. Galet. Det var riktigt svårt att bryta karaktären när de kom och hämtade oss idag.
Det var ganska svårt att komma in i min karaktär eftersom jag kände mig så dum i början när jag skulle säga taskiga saker för att bryta ner. Men när jag väl kom in i karaktären så fanns det fan inga gränser. Och jag menar inga. Det var roligt. Jag var som dum med alla.
Laura sa en gång "Hä som att du byt lag lite då och då"
För att jag som ibland var dum med nån och sen nästa sekund försvarade den.
Då svarade jag (Majken) "Nä vettu Laura, hä som att jag är ett eget lag. Hä som att hä är det bästa laget"

Ja. Jag kan inte skriva allt. Men jag kan LOVA att det var roligt. Och det var väldigt svårt att inte skratta många gånger. Jag som skrattar var sjätte sekund som Nicole var tvungen att byta till att aldrig skratta som Majken. SVÅRT.
Man blev dock väldigt less på varandra. Det var dock nog mig och Laura som alla hatade mest. Vilket är förståeligt.

Just det ja! Jag var ju från umeå. Det var OTROLIGT svårt att prata den dialekten så jag utvecklade det och breddade den lite. Pettan sa att det blev som lite arjeplog över den. Jag har ingen aning. Jag pratade bara som jag tyckte kändes rätt. Och nästan varje mening började jag med "hä som" för att det ledde in mig rätt. Annars kunde jag råka ta över någon annan dialekt som fanns där.




Jag har som kommit hem nu till Piteå. Men ingen Zak hemma. Synd. Jag som tänkte överraska. Han trodde inte att jag skulle komma hem alls i helgen tydligen.
Nu ska jag se vampire diaries. Och sen ska jag plugga tror jag. Zak ska på bio med sin bror och far ikväll.


Hä blev som ett långt inlägg men he känns som att ni som it måst läsa om ni it vill för jag tro som ändå it att de flesta av er kan läsa.
Kommentarer i denna stil var min bag under tiden i bönhuset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0