Plugga plugga!

Idag är pluggdag! Jag tillät mig att sova till 12 idag eftersom jag fick drygt 2,5 timmars "sömn" på lägret natten innan. När vi steg upp bestämde vi oss för att göra lite bacon och fattiga riddare. GOTT! Sen höll vi på att prata om vad vi skulle göra idag då det är valborg. Vi bestämde att vi skulle ringa Zaks mmma och kolla vad de har för planer så han gick upp för att hämta sin telefon och när han var däruppe hör jag ett stönande suck/skrik:
"Neeeeeeeej! Faaan... jag jobbar ju idag!! Jag började för *** sen! Hade helt glömt bort det" Kommer inte ihåg hur sen han var därav stjärnorna. Han hade alltså helt glömt av att han skulle jobba. Inte så konstigt iofs med tanke på att han bara har jobbat tisdagar och torsdagar i knappt 2 månader och innan det inget alls i typ 5 månader. Så han skyndade sig iväg till jobbet och hann  inte ens äta av godfrukosten.
Han jobbar dessutom till 20.45 så planer ikväll har vi icket.

Jag tar mig tiden att plugga idag. Jag har redan lyckats korta ner min monolog från 28 sidor till 9,5. Och nu har jag lyckats få ner den till typ 8. Det borde bli bra. Har dessutom 5 låtar också så det blir nog runt 40 min ändå. Känns bra.
Det jag har att göra är en grundlig karaktärsanalys. Sen ska jag dela in manuset i avsnitt. Det blir ett nytt avsnitt varje gång det byter känsla i texten. Sen ska jag namnge varje avsnitt. Efter det ska jag skära ner den i meningar. Varenda liten mening ska delas in och på varje mening ska jag bestämma hur känslan ska vara, hur hög intensitet jag ska ha och vilket tempo jag ska ha på just den meningen. Hä som att jag har en hel del att göra!

Mitt mål är att bli klar imorgon kväll så jag kan börja repa in texten på måndag.

Vi har även delats in två och två. Man har alltså fått en så kallad skugga. Min skugga blev Pettan. Känns hur bra som helst. Skuggan ska alltid vara med när man repar. Och den ska sköta ljud och ljus. Och även hjälpa till att regissera och vara ett öga som ser allt utifrån. Jag är ju då Pettans skugga coh ska göra samma mot henne.

Nu har jag ej tid mer! Ska plugga en skvätt mer. Har satt upp ett mål som måste vara klart innan jag får gå ut på en promenad och gå och handla lite.

Later skater!


Just ja! Min plan är att visa upp min monolog den 27, 28 eller 29 Juni. Så lägg in det på minnet ni som vill komma och titta! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0