kallt vatten!

Igår skulle vi ju som sagt göra en vattenövning i sjön. TRO MIG NÄR JAG SÄGER ATT DET VAR KALLT. Jag dör! Eller dog. Nästan. Wacka wacka! Nåja. Jag kan ju berätta lite om vad vi fick göra. Vi kom dit och bytte om till badkläder, delades in två och två, jag hamnade med Emanuel, och sen skulle vi ner i vattnet gå ut till axelhöjd och där skulle vi andas in så mycket luft vi kunde, fylla hela kroppen med luft, och sen ner precis till under ytan och trycka ut ALL luft så att vi skulle sjunka. (Anledningen till att vi skulle vara två och två var för att hålla koll på varandra så att ingen drunknade eller var under vattnet utan luft för länge.)
Både jag och Emanuel klarade det väldigt fort. Så vi testade det några ggr och sen fick vi en ny övning. Och det var då att gå ut till samma höjd på vattnet och andas in massa luft och springa i vattnet. Sen skulle vi prova samma sak men istället för att andas in skulle vi då andas ut all luft coh sen springa. Detta för att se vilket som gick lättast. Och det som gick lättast var då utan luft.
Sen efter det så fick vi ännu en ny och denna gång skulle vi skrika till varandra under vattnet. Först med typ en meters avstånd och sen öka avståndet mer och mer och se hur långt ifrån man kunde vara varandra och fortfarande höra. Vi stod aplänge ifrån varandra och vi hörde varandra sjukt bra. Det var coolt. Sen skulle vi försöka höra VAD vi sa. Vi testade att gå närmre varandra då. Och jag sa "oj vad jag fryser" och Emanuel hörde det när vi tillslut ställde oss typ 3 meter från varandra.
Grymt!

KALLT som fan att vara 30 min i vattnet men lärorikt!

Nu ska jag ut och springa!!! ADJÖ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0