Commedia dell'arte!

Idag har vi fått jobba med ansiktsmaskar. ASKUL!! Och även fått testa på att ... vet inte riktigt hur jag ska förklara. Men spela mot varandra och göra massa ljud och vara väldigt lätta och sväva runt. Typ. Assvårt att förklara. Jag minns inte riktigt vad det heter heller så kan inte ens säga det.
Sen fick några av oss improvisera. Då skulle vi vara kvinnor som skulle på date med en väldigt stilig man och just som vi ska fara hemifrån och ska spegla oss en sista gång så upptäcker vi att nåt är fel. Jag hittade en finne på näsan. Och då ska vi bli helt förtvivöade och självmordsbenägna och springa runt och göra massa ljud tills vi hittade en lösning och den hemska upptäckten försvann. VÄLDIGT kul var det.
Men sen fick vi testa vara Pantalone. MYCKET jobbigt kroppshållning. Låren brände. Det var kul ändå.

Väldigt lärorik dag!

Just ja, dagen började ju förstås med impulsserien. Då ska man gå runt och och lösa ut massa impulser. Orkar fan inte ens förklara... Men man känner sig som en superhjälte. Det är väldigt väldigt kul.

Om 20 min ska vi upp till herrgården och se en till commedia dell'arte-pjäs som Klingan regisserat. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0