Sista natten i tvåan!

Japp, precis som det står i rubriken så är det sista natten i tvåan inatt. För att imorgon flyttar jag över till ettan! Kul! Det huset är fyllt med skådespelare! I huset jag bor nu är det massa konstare och allmänare. Ska bli kul att bo i ettan. Är ju typ där jag alltid är om jag inte är på mitt rum och sover. Typ. Sen att det bara är drygt två månader kvar gör mig inte så mycket. Bättre än inget liksom!
Dock så är det apsynd att finaste Pettzooor inte kan flytta med utan måste stanna i sunktvåan! :( Men men. Sånt är livet... Man kan inte både äta och spara kakan. Eller hur fan är det man säger? Jag och ordspråk går fan inte alls ihop. Jag hittar på mina egna! HANDEN PÅ SPIKEN!


Idag har vi repat och fixat inför vår barnföreställning som vi ska framföra dels på öppet hus den 9/4, men även veckan därefter för dagis och förskola. Vi är flera olika grupper som för olika saker inför berättarfestivalen vecka 15. Askul! MIn grupp består av Pettan, Roxy, Haffe och Emanuel. Det kommer bli riktigt bra tror och hoppas jag! Det som är absolut svårast med barnföreställning är att man måste ha maximal energi HELA tiden och överdriva en hel del och även prata VÄLDIGT enkelt språk och inga budskap mellan raderna. Typ. Men vi har kommit en bra bit på vägen. Den handlar om 3 små barn (Pettan-Glader, Roxy-Rädder, Emanuel-Tuffer) som vill ta sig förbi den läskiga hunden (Haffe-Stygger) för att äta av det magiska godisträdet. Jag är den magiska Fén som håller i trådarna typ och pratar med barnen. Så det är EXTRA viktigt för mig att hålla uppe energin. Såklart viktigt för alla men eftersom jag pratar med barnen så blir det lite annorlunda.
Vi ska fortsätta med det imorn! Repa repa repa! Allt ska bli perfekt!

Just ja! Har även tränat i salen med Emzor inför audition på torsdag. Sen kom Pettan och repade med oss också! Jag är SVINIGT nervös får jag be att tala om. Jag vill så gärna. Och då blir det lääääskigt.

Sen måste jag även börja tänka på mitt slutprojekt. DET skrämmer mig också. Jag ska alltså göra en monolog och stå HELT själv på scen i 40-60 min!!! Hur fan ska jag ENSAM hålla något intressant och underhållande i 40-60 jävla minuter?!? Det återstår minsann att se!

Well well. Nu är snart det sista packat and I'm ready to move!

Nu ska jag ta mig en liten kissare och kanske se om Haffe är sugen på en GAAAAAH sen blire nog sova i brist på annat.

Vi hööööörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0