Testing testing one, two, three!

Nu är jag hemme i Piteå! Nice. Kom igår.

Bussresan hem från skeå var minst sagt HELL.
Det började med att det var fullproppat på bussen. Det fanns två platser kvar. En till mig och en till Pettan. Jag skulle sätta mig bredvid en tjej. Jag ställer mig i gången just vid sätet och antar att hon ska fatta att hon inte kan ta upp en hel plats med sin jacka och väska. Hon fattar inte. Jag ber då henne snällt "ursäkta, kan jag få sitta här". Hon fortsätter stirra rakt fram, rör inte en min  samtidigt som hon lååååångsamt flyttar undan sina grejer. Detta bidrar till att folk bakom mig blir irriterade på mig eftersom dom inte kommer förbi. Nåja. Jag sätter mig, orkar inte bry mig liksom.
Nästa irritationsmoment - hon sitter snett i sätet med benen i kors varav ena skon LUTAR och TRYCKER mot mitt ben. Ha då i åtanke att jag sitter enbart på mitt säte, och hela hennes vad var över på min sida. (??!) WTF? Jag skakar till lite på benet för att få henne att fatta att hon har gått över gränsen för vad som är ok. Hon fattar ej vinken. Jag ber henne efter en stund flytta på benet, inte bara för att hon stör mig utan även för att hon rör på sig hela tiden så att jag absolut inte kan glömma att hennes äckliga sko smutsar ner mina byxor. Hon fortsätter titta rakt fram och låtsas inte höra mig och fortsätter ha foten/benen lutandes mot mig. Tillslut blev jag så less att jag slog till hennes ben lite. Hon flyttar fortfarande inte på benet. Jag håller på att gå i taket av ilska. Fundera på att "råka" nysa på henne eller nåt liknande. Ändrar mig i sista sekund och sparkar istället till hennes ben så att hon inte har något annat val än att flytta på benet. Efter ca 45 sek kommer hennes JÄVLA BEN tillbaka!!! Jag trodde jag skulle smälla av! Jag slår till det igen. Inget händer. Jag väntar. Sparkar hårdare denna gången samtidigt som jag säger "ta bort din jävla fot från mitt ben!!!"
DÅ kommer första reaktionen från henne: "Alltså, vad håller du på med egentligen?"
Jag svarar då "Ja, jag försöker åka buss i lugn och ro men det är lite svårt när ditt jävla ben trycker mot mitt när jag sitter på MIN plats. Kan du hålla dig på DIN plats?"
Hennes svar är: Jag är på min plats?
Jag: Ditt ben är då inte det. Sätt dig ordentligt! Säger jag samtidigt som jag en sista gång sparkar bort hennes ben IGEN. Lite lättare än förra gången dock.

Efter detta lät hon mig vara ifred. NÄSTAN. Men jag orkade inte mer. Jag valde att flytta lite på mig så att jag slapp hennes äckliga skor. Detta var då 10 min innan jag skulle av. Alltså satt jag med henne i en hel jävla timme och försökte få vara ifred och slippa hennes tryckande sko mot mitt ben.

OJ vilka människor det finns! CRAZY!


Nåja, det var iaf RIKTIGT kul igår innan vi skulle med bussen. Jag filmade Pettans tvångstanke. Hah. Människorna där inne alltså... ni skulle ha sett dem. SÅ roliga! Framgår tyvärr inte riktigt på filmen.





Nåja. Nu ska vi nog till stan en sväng! Måste komma ut lite. Man dör ju av att sitta inne hela tiden! Skönt med lov. har dock maaaassa texta att lära mig då vi har audition till år 2 direkt efter lovet. Nervöst!

http://www.zephoria.org/images/PartyCostume4.jpg
- Där har ni en bild på henne jag satt bredvid. Typ.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0